Saturday, July 16, 2005

Ridiculous to sublime

Last night we had our biannual viewing of Pirates of the Caribbean. (I had to get out the dictionary again just now, because I always get biannual and biennial mixed up; every time I reformulate some way to use the a and e to distinguish them, and every time I forget it.) Jason decided it would be biannual. However, this was about my seventh time - more or less - and I almost fell asleep. The movie has become less frightening and more funny.

This afternoon Kendra and I went out for a movie and ice cream to celebrate her sixteenth birthday. Turning sixteen definitely merits some celebration! Happy birthday, Kendra.

We saw Charlie and the Chocolate Factory. It was different and the same. Same story with a different feel.


My mind is running in German just now, so I thought I would share The Lord's Prayer with you. It is very beautiful... I'm sorry you can't hear it.

Vater unser im Himmel,
Geheiligt werde dein Name.
Dein Reich komme.
Dein Wille geschehe,
wie im Himmel so auf Erden.
Unser tägliches Brot gib uns heute.
Und vergib uns unsre Schuld
wie auch wir vergeben unseren Schuldigern.
Und führe uns nicht in Versuchung,
sondern erlöse uns von dem Bösen.
Denn dein ist das Reich
und die Kraft
und die Herrlichkeit
in Ewigkeit.

Amen.

2 comments:

Anonymous said...

What a cooencedence! My mind is going in german as well! Wie Geht's? Es geht mir solala heir in Deutschland. Ich mag Berlin, aber ich vermiss meine Famila. Ich kann nicht warten bis ich kann die Leute von Grace sehen! Ich hoffe dass alle mit dir geht gut. Es tut mir leid dass mein Deutsch ist nicht so gut, ich bin mude! I liebe dich und ich kann nicht warten dir zu sehen! Tschuß!
Ashlee

Sharon said...

Ich lächele immer, wenn ich deine kleinen Notizen lese, liebe Ashlee. :)

Du bist oft in meinen Gebeten; es tut mir viel Leid, dass du deine Familie so viel vermissest. Aber du wirdst ganz bald noch mit deiner geliebten Familie sein!